Поліція вкотре застерігає житомирян від ошуканств, що вчиняються від імені банківських працівників під виглядом усунення раптових проблем в електронній системі або ж проведення фінансових операцій. У результаті подібних шахрайств минулої доби жителі Житомирщини втратили загалом понад 45 тисяч грошових збережень з власних рахунків.
15 березня до Житомирського відділу поліції звернувся 47-річний житель обласного центру, повідомивши про зняття з його кредитної картки 20 тисяч гривень. Як з’ясувалося, напередодні увечері чоловікові на мобільний зателефонував нібито працівник банку і повідомив про нагальну необхідність оновлення інформації по картці. Для цього попросив продиктувати персональні дані кредитної картки задля налаштування системи, яка начебто дала збій. Заявник виконав прохання, а наступного дня отримав смс-повідомлення про зняття кимось коштів.
Від подібного шахрайства постраждала й 50-річна житомирянка, яку також продиктувала невідомому телефонному абонентові персональні дані своєї банківської картки і в результаті втратила близько 19 тисяч гривень
А 46-річна жителька Коростенського району отримала на свій мобільник спочатку одне підозріле смс-сповіщення про нібито заблоковану банківську картку, а згодом інше – про здійснену невідому покупку на суму понад 6 тисяч гривень. Зателефонувавши на «гарячу лінію» фінансової установи, жінка дізналася, що дійсно з рахунку заявниці знято зазначену суму.
Вказані події правоохоронці кваліфікували як шахрайства. У рамках розпочатих за ст.190 Кримінального кодексу України досудових розслідувань поліція встановлює осіб пройдисвітів і їх місцезнаходження.
Водночас правоохоронці звертаються до громадян: аби не стати жертвами шахраїв, дотримуйтеся елементарних правил:
- нікому і за жодних обставин не надавайте особистої інформації (номер банківської картки, рахунку, CVV-код, пін-код, коди, які приходять в СМС-повідомленнях тощо), тим більше в телефонному режимі;
- не довіряйте телефонним сповіщенням про невиконані кредитні зобов’язання й необхідність у зв’язку з виниклим непорозумінням звірити номер вашого кредитного рахунку з нібито наявною інформацією у банку. Принагідно згадайте, що у контактному центрі установи зазвичай клієнтів запитують лише чотири останні цифри вашої кредитки.
Врешті, у питаннях фінансового характеру керуйтеся здоровим глуздом, а у разі потреби - радьтеся з фахівцями.
Відділ комунікації поліції Житомирської області